GypsyRose

Taking the long way around

Boots no 7, London och pankhet

Publicerad 2008-07-04 16:14:48 i

Snart är jag rejält trött på att vara student. Inte på sjävla studentlivet alltså, det gillar jag skarpt. Men fattigheten. Fy, säger jag bara. Det är inte roligt att behöva ha ångest varje gång man kollar på kontot. Och dessutom passar jag inte som fattig. Jag är bättre på att bara rik. Inte för att jag nu någonsin har varit rik som ett bergatroll, men jag har faktiskt haft en helt OK lön.

Ljuset i tunneln är väl att jag förhoppningsvis får ett jobb sen som jag både älskar på grund av stimulansen och lönekuvertet.

Iallafall så var jag och J på stan här i Portsmouth förra helgen för att shoppa hudvårdsprodukter. Min hy mår inte alls bra av att sitta framför en dator så här mycket, kan jag meddela. 
Köpte flera produkter av märket Boots No 7, som har tagit England med storm, och som nu tydligen ÄNTLIGEN har lanserats i Sverige via Kicks. (Det är det som är så bra med att bo i UK, allt kommer hit MYCKET snabbare än till Sverige). 
Och jag kan varmt rekomendera denna serie, som har HUR mycket som helst. Jag använder mig av produkterna för blandhy, och de går snabbt in i huden, känns renande och lindrar irritationer snabbt. Särskilt nattcremen är jag förtjust i. Dessutom ligger de lite halvdyra priserna på ca 45 kronor under de svenska priserna, så det får nog bli att köpa med sig lite hem sen. ;) Lite måste man unna sig trots fattigheten...;)

Ikväll åker jag och J upp till London och hem till L, det blir en öl ute och sen hopp i kojs. Imorrn ska vi nämligen göra det vi hade tänkt sist, gå på museum och vara kulturella! ;)

Kram och trevlig helg på er, alla!  

Kommentarer

Postat av: Mari

Publicerad 2008-07-04 21:12:26

Åhå, då vet jag vad jag ska handla på mej, en massa KRÄM. Sen kommer jag nog köpa en massa andra grejjer med OF COURSE! Puss på dej stumpelina!

Postat av: Mia-T

Publicerad 2008-07-06 15:06:20

Hhhallo! Fick du mitt sms? jag blev gråteglad av saknad när jag läste din kommentar hos Pasha och ja... bara gråteglad. Saknar dig gumman!

Postat av: Jolin

Publicerad 2008-07-06 22:10:19

Hej!

Håhå jaja! Hoppas att ni gjort slag i saken och varit kulturella nu då. Igår stödde vi glesbygden och kollade på bisonoxar. Kaspian var mer intresserad av hästarna visserligen men jag tyckte det var klart roligare med bisonoxarna jag. Nu har jag packeterat klart ett brev till dig som jag ska lägga på imorgon. Hoppas bara att de på posten inte tror att det är terroristpost och det är uppbrutet när det kommer fram. hahaha

KRAMAR!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-08 15:45:44

Nyfis, hahahahah. Ja bättre det än gammal fis antar jag :P

Kollade på en idag men det var ingen höjdare, men herr bröderna Greens pappa tipsade om en annan som blir ledig nu, och den låter töpp! Kostar x antal tusenlappar, men jag har hört ryktas om att det finns bubbelbadkar! :P Berättar mer när jag vet mer :) PYSS!



Ps, jag ska skriva ett svarsbrev och skicka snart, men har inga kuvert. Och PANG! Där fick jag en anledning att hänga med Freddan ner till stan :)

Postat av: A-L

Publicerad 2008-07-08 18:47:57

Hihi, såklart jag betalar din hemresebiljett, kom bara kom! Jag skickar min privatjet naturligtvis =D Längtar efter dig bejby, hoppas ni hade en bra helg i London! Puss o kram!

Postat av: Berohio

Publicerad 2009-12-15 11:28:38

I recomend this site

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela