GypsyRose

Taking the long way around

Snö...

Publicerad 2008-02-25 20:54:01 i

Laleh´s Snö är min absoluta favoritlåt för tillfället, jag har sagt det förut och jag säger det igen, denna lilla tjej besitter så mycket kunskap och skicklighet, och jag blir alldeles rörd av hennes musik.

För er som kanske inte kan placera låten på rak arm, den återges i Arn, och låter pampigare än Enyas samlade verk. Faktiskt!


Idag är det 68 dagar kvar tills jag och Johanna flyttar till England. Det känns skumt att det börjar närma sig...Folk undrar om jag är nervös. Nej, svarar jag, och att det ordnar sig. Och det klart att det gör, men jag vet liksom inte riktigt vad det är jag ska förbereda mig på. Värre lär det väl bli i december, när flyttlasset går till Nelson, Nya Zeeland. DÅ kommer det nog att kännas i magtrakten. Vetskapen att jag faktiskt inte kommer att träffa Marcus, mamma, systrar och andra älskade människor på länge länge är lite halvtaskig sådär...

Men vissa saker måste man göra, annars är man ingen människa, utan bara en liten lort.

Det gäller att ta vara på den tid man har här hemma, och inte sitta inne o ruttna bort. En tendens som jag faktiskt märkt av här i Lidköping...
Så ikväll/natt åker jag till Falköping för att gå på min och Gabriellas egna tradition, bokmässan! ;) Det brukar alltid vara lite mysigt och dessutom får man vara uppe länge ;)

På onsdag kommer Gabby med bussen, och vi ska ha en sån där riktigt mysig dag med sushilunch och presentshopping och avsluta med skräckfilmskik.


Nu ska jag fortsätta plugga (?) och lyssna på "gamla godingar" av Sundström, Laleh och Allan Edwall.
Svensk musik när den är som bäst, det har jag alltid hävdat!


Fridens liljor!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2008-02-26 18:16:15

Usch och fy, jag har nog faktiskt inte insett att det är så snart vår Michelle åker till Englandet! OCH till Nya Zeeland..men du har så rätt, man vill inte vara en liten lort. Det ångrar man alltid i efterhand, det kommer gå jättebra för er! Ska bli helmys när du bor hos oss, hoppas inte du behöver stå på mässan heeela dagarna och jag inte behöver jobba heela tiden, så vi kan pimpla lite vin och mysa också. Längtar! Är det tentaplugg nu igen förresten? Uscha, vad är det denna gången? Nu ska jag betala räkningar, och bli fattig igen...=( Puss o kraam

Postat av: Michelle

Publicerad 2008-02-27 11:38:07

AL: Nej, jag vet. det börjar gå upp för en att det börjar närma sig, men jag ser fram emot många besök;) Nej nej, jag står i vår klassmonter bara torsdag och fredag, sen är jag ledig därifrån hela helgen, fast jag behöver vara på plats lite till och från ändå. Så naturligtvis finns det en massa plats över för vinpimpel och mysmys!:)
Ja, nu är det snart dags för marknadsföringskursen att tentas av, jag har tagit en day off idag, är bara hemma o myser och försöker plugga...hm, känns lättare när man för en gångs skull har fått sova ut ordentligt. Uscha, räkningar är trist men ett nödvändigt ont. Kram vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela