GypsyRose

Taking the long way around

Lugn lördag

Publicerad 2008-12-06 20:49:24 i

Lördagen har förlöpt lugnare än jag trott. Har knappt stuckit näsan utanför dörren på hela dagen. Pyser runt här hemma och tvättar, dricker té, suckar över den ogjorda hemtentan och länder massa, massa ljus för att håla mörkret på avstånd.
Det är en lugn Mikaela som väntar in julen nu. Aldrig har jag trivts så bra hem-hemma. I förrgår sov jag själv i mitt o Gabbys rum, och kunde verkligen inte förmå mig att sluta ögonen o somna. Allt var så rofyllt i rummet, och i hela huset. "vår" adventsstjärna i fönstret var tänd hela natten, och utanför dörren hörde jag Alma och Ester the råttorna gnaga på nåt gott.

Ikväll har jag även blivit med hund! Wilma Gustafsson spenderar kväll o natt hos familjen Johansson, eftersom hennes mamma är ute och skakar de lurviga. Hanna var jättetacksam, och jag likaså. Vem tackar nej till en mjuk och sällskapssjuk kompis när man har det lite halvdött hemma en lördag? ;)

Idag är det en ynka månad kvar till jag åker till Nya Zeeland. Det är helt sjukt. Men gud vad roligt det ska bli! Jag längtar som en tok, men har ungefär hundra saker att göra innan det är dags att bege sig.
Till våren/sommaren hoppas jag kunna ta mig tillbaka till UK, och förhoppningsvis London. Ludde har en massa kontakter att ge mig ang. schyssta internships säger han, och Enrico säger ju upp sitt rum i Queens Park nu...
Men hur får man råd? Det får bli att söka en betald praktikplats minsann.

Its my life, and I am the only one who can change it!...

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2008-12-07 00:15:55

Hjälp vad tiden går snabbt! Du kom ju precis hem lilla trollet =) Men såklart du ska ut i världen igen, den väntar ju på dig! Fortsätt mys hemma och kurera din förkylning, så hoppas jag vi ses snart! Idag har jag lekt med Malls och Ames, som var modeller för en dag =D Tusen kramar till dig!

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-12-07 23:46:23

Hej Hjärtat!

Vill bara att du ska veta att jag älskar dig!En vän som du borde alla ha! Tack för att du finns hos mig just nu! Och alltid! Jag mår så bra när jag är med dig! Vill bara att du ska veta det!

Du är underbar! Vi hörs! Puss Puss//Hanna

Postat av: Jolin

Publicerad 2008-12-08 09:54:56

Åh är du frisk snart? =)

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-12-08 17:01:23

update please! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela