GypsyRose

Taking the long way around

Underbara barn...

Publicerad 2008-08-14 19:26:45 i

När jag läste Mamma Mias inlägg här på min blogg, tänkte jag att det här måste resten av världen få ta del av, för det är så underbart, och jag kan riktigt se OlleBus sitta där i trädet och klura. Finaste Lillemannen, han och brorsan Egon är mina favoritbarn. Jag har inte träffat dem på alldeles för länge nu, och jag saknar dem och deras mamma så mycket.
Barn är underbara, och när det kommer små betänkligheter som dessa, smälter mitt gamla rövarhjärta direkt...
Mia, dina barn är guldklimpar!! Tilläggas till denna historia, ska att Olle inte är många centimeter över havet och inte än på lääänge uppnått den aktningsvärda åldern fem,. Men minnen, det är han bra att samla på sig

"Olle satt förresten i våras, uppe på klätterställningen på baksidan av Tassbo, med benen i kors och huvudet tungt vilande i ena handen... sådär coolt som bara Olle kan... och utbrast: - Mamma. Jag är tankemannen.
- Jaså, sa jag, är du tankemannen?
- Jaa, jag tänker så himla mycket. Sa han.
- Ja, jag vet nog inget barn som tänker så mycket som du gör, sa jag och log lite åt honom.
Då slog han ut med båda händerna i en stor gest och sa
- Neej, och jag HAAAR så många minnen."

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2008-08-14 22:32:34

Haha! Ja han, de båda, är någonting alldeles speciellt med sina funderingar om livet. :)

I min blogg ska läggas till ytterligare såna där tankebubblor från dem båda hade jag tänkt.

Egon börjar skolan på tisdag... det är rätt så wow.



Kram!!

Postat av: Mel

Publicerad 2008-08-15 11:27:55

Så sött, och så djupt. Kidz är bara för bra. Igår var det en liten tjej som sjöng "Staffan var en tallegren, vi tackar nu så hjärna, han vattnar sina blommor med, allt för den ljusa stjärnan.." för mig. Då skrattade jag :D

Postat av: Malle

Publicerad 2008-08-16 09:10:59

Åh. ja, så rar historia :)

Hahah, fin sång där Emelie, så ska jag börja sjunga tror jag :)

Postat av: Malle

Publicerad 2008-08-16 13:29:03

Dagens Filmgåta: Borta med Vinden, men jag har ju faktiskt inte sett denna film. Ändå kände jag igen repliken, skummigt! MEEEN 'All work and no play makes Jack a dull boy' vill jag iallafall påstå att det kommer från The Shining? Riiight? ;)

Postat av: Malle

Publicerad 2008-08-16 13:29:53

Förresten! Nyheter från hemmaplan! Stötte på Persson på systemet och jag kände knappt igen honom. Hans diet-tips skulle man testa. Såg riktigt fit ut! :)

Postat av: Malle

Publicerad 2008-08-17 09:48:42

Dagens Filmgåta: Den var enkel! :) Notting Hill minsann, med allas vår Julia Roberts och Hugh Grant :)

Postat av: Mia

Publicerad 2008-08-18 15:29:46

Hellååååå Var äääär duuuu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela