GypsyRose

Taking the long way around

UK is the place to be

Publicerad 2008-08-12 13:19:49 i




Spinnaker tower vid Gunwharf, Portsmouth.



Både jag och J blir mer och mer förälskade i UK. Människorna, London, kulturen och allt annat! Livet är helt enkelt alldeles för "gött att leva" i detta land, så det är inte konstigt att våra samtal går till hur vi ska spendera resten av våra liv...Blir det UK? Gud, skulle det funka? Det är ju nära hem! Vad ska vi göra? Köpa upp Golden Moments? Ja, varför inte. ;)

Syster Yster, vill du bo med mig i UK ett slag? Jag säger som jag sagt förut, vi har troligtvis varit irländare, skottar eller hederliga britter i ett tidigare liv. Jag känner liksom det på mig. Om jag älskar det, så älskar du det. Följ med mig, när jag är klar i världen och du med gymnasiet. Kom hit bara, lilltroll! Till mig och J.

Även Portsmouth blir bara bättre och bättre. Nu hittar vi till de flesta platser, och har en del smultronställen.

På lördag blir det BBQ-Party med företaget. En riding bull är beställd, och ölen ska läggas på kylning. Det blir kul, bara jag slipper tälta i hagen hos hästarna...;)

Kommentarer

Postat av: il' sis

Publicerad 2008-08-12 20:01:07

Klart att vi bott i UK tidigare, det liksom känns i hela kroppen! Så fort man når engelsk mark blir det liksom...helt annorlunda, somehow. Och JAAAAAA! KLART jag vill bo där sen! Har faktiskt kikat lite på lämpliga skolor i och runt london :)

Jag är så sur att jag inte kunde komma och hälsa på er nu i augusti, det skulle varit så bra. men jag tänker som jag brukar, england ligger kvar. det väntar :)



Hoppas allt är bra med dig, jag saknar dig ska du veta!

Postat av: Big sis

Publicerad 2008-08-12 23:40:44

Stumpan, det glädjer mitt gamla rövarhjärta att du går i samma tankar som jag, men det visste jag ju innan. Stora själar tänker i samma banor, eller hur var det?;) Börjar som sagt mer och mer älska detta land, och det är ju faktiskt nära hem, om man får akut hemlängtan. Billigt som tusan är det också. Dont u worry sis, det är som du säger. UK finns ju kvar!;) Vi talar mer om saken när jag kommer hem, nedräkningen har börjat! Saknar dig av hela mitt hjärta också, det ska du veta. Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela