GypsyRose

Taking the long way around

En dag kvar på terminen...

Publicerad 2008-04-28 19:54:00 i

Herregud, det är bannemig inte klokt. Imorrn är vår sista dag tillsammans innan klassen sprids till olika delar av världen för vår första praktik. När vi kommer tillbaka i höst har vi bara tre månader tillsammans innan det är dags för många av oss att åka till Nya Zeeland för en extra termin. Idag pratade jag och H om våra biljetter, det blir väl Singapore, men först efter jul. Skönt, tycker jag. :)

Idag har vi åkt runt i buss för våra guidade turer, har besökt Skara, Varnhem, Hornborga och en del annat.
Trots att vi kom tillbaka mycket tidigare än väntat, var jag helt slut och efter att ha varit o handlat somnade jag en sväng här hemma i soffan till OC.
Det känns skönt att göra vardagliga saker, eftersom jag är lite halvstimmad så här nära inpå flytten. På lörfag är det dags, som tur är får jag gått sällskap ända fram till Säve.

Helgen blev mycket lyckad, jag fick leka pimp åt H, J, S och E, och raggade med mig lite lammkött till vår förfest.
Hamnade efter om och men på Rockbaren, blev kvar där själv ett tag innan jag tog Ozzy the bike till Folkets Park och mötte upp min mamma. Jag är inte typen som dansar, men det var rätt underhållande att titta på!
Med alla kulörta lampor i trädena o korvgubben runt hörnet kändes det som jag var tillbaka på mellanstadiet igen och var på disco i parken...Bara musiken var lite annorlunda den här gången...:)

Som sagt, imorrn är det slut. På Onsdag festar vi av oss rejält, på torsdag ska jag träffa min mormor och gå ut o äta med familjen, på fredag tänkte jag ha lite halvpanik och på lördag är det för sent för att göra nåt åt saken.
10.20 går flyget, jag längtar och är lite halvskakis på samma gång.

En fråga...Varför gör man inte bara alla de saker man ska innan flytt, utan bara skjuter upp dem till sista minut?

Bloggen kommer att hållas uppdaterad, och det är troligtvis här ni kommer att höra mest ifrån mig, förutom msn, mail och ordinary snigelpost såklart. Så lets keep the contact nu!

Lägger in lite bilder från dagens guidningar, som mina klasskamrater gjorde såå galant, duktiga är ni allt!
Imorrn är det min och Elins tur, we will rock the Hellekis Säteri!;)

image650

Dom två små hararna ska ut på utflykt...haha.



            

Kommentarer

Postat av: Miss J

Publicerad 2008-04-28 20:52:25

hahahahahaha vilka underbara kort du fått från dagen! ja snor dom i england =) 5 DAGAR KVAR!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela