GypsyRose

Taking the long way around

Egypten, vårsol och funderingar

Publicerad 2008-04-08 15:45:07 i

Så, mina kära vänner, nu är det bannemig dags för en update här. Ungefär 100 år sedan jag uppdaterade, men jag får skylla på Egyptentrip och studier.

En vecka i Egypten blev det, och för första gången struntade jag, min mamma och systrar helt i påsken. På långfredagens morgon gick flyget till Hurghada, där vi bara njutit av sol och bad, levt som riktiga turister och åkt för att se vad allt ståhej kring Konungarnas dal handlar om ;)

Väl hemma var det fullt ös igen, ny kurs, saker att ordna med inför englandsflytten och hemtentor att låtsas vara intresserad av. ;)

Förra helgen besökte vi Dan Banan i Örebro, och hade en riktigt skön helg med shopping, matlagning, fest och stim. ;) Kan säga att jag inte är ett dugg avis på Dans ap-centrala place, med 4 meter till tak, breda golvlister, djupa fönster och underbart vacker trappuppgång i äldre stil. Sånt slöseri på nån som inte bryr sig nämnvärt!!

Ahhh, nu flyttar jag och Johanna snart, och det känns sjukt avlägset fortfarande.
Känner redan hur mycket jag faktiskt kommer att sakna Marcus, familj och vänner (framför allt min käraste Klan och Hanna. Både jag och Hanna har valt att leva litegrann i förnekelse så länge det funkar, vi trivs liksom bäst så)
Men jag ser fram emot många besök nere i Portsmouth.;)

Annars är allt annat ungefär som vanligt, har bytt ungefär sju ord med min pappa sedan han för två månader sen meddelade mig att han inte tänkte komma och fira mig på min födelsedag. Hm.
Men sånt löser sig väl, antar jag. Men det är fortfarande skit med allt det där.
Jag har en mamma som är guld iallafall, bra!


Äh!Nu blire bilder!


image554

                                     

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2008-04-09 10:30:00

Härligt med bilderna o bara få drömma sej tillbaka för tillbaka ska vi ju,eller hur? Får vi vara med på festen?

Postat av: Dotter

Publicerad 2008-04-09 12:58:42

Jaaa, det klart du ska va med mamma!;) Har liksom inte riktigt hunnit fråga om detta var OK, men det ska det väl vara?;)
Och det klart vi ska tillbaka!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-04-12 14:34:32

Nice! Ni slapp bli magsjuka iaf? Jag är övertygad om att ALLA aom åker till Egypten blir sjuka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela