GypsyRose

Taking the long way around

time for a short update, mates!

Publicerad 2007-10-07 23:01:17 i

Har ett par minuter över innan det är dags att hoppa i bingen, så ett kort inlägg och uppdatering på bloggen blir det, för er som så har önskat.
Mitt liv just nu är minst sagt rörigt, av en massa olika orsaker. Skolan kräver mycket uppmärksamhet, och förtjänar det också. Det går bra, jag trivs med klassen och alla gööörintressanta föreläsare, och känner att jag lär mig massor på kort tid. Har i veckan som gott tentat av både engelskan och datan, och på tisdag är det dags igen. Inatt sov jag utan problem 11 timmar, det märks att man måste ta igen mycket sömn på helgerna för att komma ikapp sig själv.

I helgen har jag hunnit med en klassfest, tripp till skara, bio med systrar och pappa, pyssel i lokalen, sköna höstpromenader samt Elviskonsert-grej med mamma. Nånstans måste jag landa, men inte just nu. Det får bli under mitt otroligt sköna och 3 veckor långa jullov som faktiskt närmar sig så smått.

Jo just det, var även på en helt underbar helkroppsmassage i lördags, som min älskade baby hade bokat i smyg. Även han känner av mitt tempo just nu, och allt som kommer med det, och med andra störningsmoment i min vardag, måste jag lära mig att ta vara på mig själv. Men sånt tar tid, så det är tur att jag har en sambo som lär mig. Av den enkla anledningen ansåg han att jag förtjänade en massage på Lilla Spa, och det går knappt att beskriva känslan jag hade i magen när jag gick därifrån på lördagsförmiddagen.

Jag behöver samla på mig energi för att orka just nu, och energikällor som är guld värda är bland andra mina systrar. Vi umgås intensivt nu, det känns bra att ha dem nära. Det händer massa saker runt omkring oss, men allt kommer att bli bra. Det är sånt man måste intala sig nu.

Och på onsdag öppnar Jul på Falbygdens Ost. Lycka i Mitjellens liv.

Förlåt söta vänner och bekanta för att min närvaro i era liv är ungefär lika med noll för tillfället, men riktiga vänner har man kvar trots dålig kontakt. Jag hoppas att ni som läser detta, ni utvalda skara, förstår och accepterar. Er Michelles liv är upponer just nu, men snart är jag tillbaka med mer glöd. Ge mig bara lite tid.

Kram!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2007-10-08 10:09:33

Hahaha, åååh vad skönt att jag slipper den evinnerliga fyramånadersjulen på Osten nu :) Wiie, you made my day!

Postat av: Ewe

Publicerad 2007-10-08 11:08:46

Gumman du är så stark!Smått & gott=Finns alltid här

Postat av: Ames

Publicerad 2007-10-31 08:26:34

Du vet att vi finns här, väntar mer än gärna. Do what you have do, och den där fia med knuff/saft och bulle inviten ligger fortfarande och väntar. Hör av dig tjejen. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela