GypsyRose

Taking the long way around

Jag kan inte sova!!

Publicerad 2007-06-07 12:23:04 i

På sommaren blir natten aldrig svart, den blir bara lite mindre ljus mot dagen. I vårt sovrum finns inga persienner. Resultat= Michelle blir knäpp!!!
Fast jag vet inte om det är på ett negativt sätt, jag trivs ganska bra med allt ljus som gör att man orkar med allt. Livet blir med ens så lätt!

I lördags när jag fick skjuts hem av sötaste Emelie från ett "knôkatjockt" Valentino, började det att ljusna, och alla underbara små fåglar hade vaknat och ville sjunga tillsammans. Gick alldeles utmärkt för min del. Jag var knappt berusad, men fötterna ömmade efter en helkväll i mina urtjusiga röda-med-vita-prickiga pumps från Thailand.
Med skorna i handen smög jag barfota upp till mig (Ni som känner mig vet att jag är ett barfotabarn, jag lyckas aldrig behålla skorna på under en hel dag/kväll. Det kan ibland ha sina negativa effekter, så som glassplitter i trampdynan och stukade småtår. Men är man en Ronja, så är man;)
Jag ställde mig på balkongen efter att ha tagit mig ur kvällens utstyrsel och bara njöt av sommarnatten/morgonen.

Det finns nog inget så underbart som en sådan morgon, och att sedan få lägga sig medan världen vaknar till liv. Att gå hem på tomma Falköpingsgator och fundera över livet i sin helhet, och sedan väntar änu en dag av underbart vackert väder!


En sådan kväll blev det igår. Marcus åkte ut tillsammans med Dan till en gemensam arbetskamrat till dennes torp utanför Floby, utanför Trävattna Du vet bortanför kyrkan- och sedan en skylt....Precis där ja!
Jag förbarmade mig senare på kvällen över stackarn som sedan inte kunde ta sig in till stan och sin egna säng. (Sängplats erbjöds på torpet naturligtvis, men det dög väl inte) ;) När klockan slagit mycket, åkte jag från Klandejten ut till Ewe i Floby, satt på hennes trappa och pratade bort lite tid, innan jag begav mig in i skogarna för att finna min älskade.

Hittade torpet utan problem ( men läskigt var det, djup skog och trollmörkt överallt) där tre grabbar och en dam satt framför den öppna elden och delade med sig av sina lägerhistorier. Tanken var att jag bara skulle hänta upp Mackan och åka, men jag fick en blöt puss i ansiktet av värdparets hund, en pinne med korv på och ett glas dryck. Så sprang timmarna iväg, medan jag grillade korv, hunden lade sig till rätta och vi lyssnade på Andreas (Torpägaren) och alla hans historier om naturen runt om oss.
Hörde en massa djur, och när klockan började närma sig 02.30 och det började ljusna igen, tackade jag för oss, parkerade en halvsovande Marcus bredvid mig och styrde kosan hemåt.

Det var en helt underbar kväll, där framför brasan. Och Andreas har lovat att vi ska fiska kräftor i ån strax nedanför torpet.

Tack för idag, nu ska jag ta med mig BakisMackan på lunch ute i det fria.
Länge leve den svenska sommaren!!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2007-06-07 18:34:02

Haha, okej, söndag kväll it is! Ska bli heerligt att träffa er tjejor och mysa lite, även om det inte blir så länge . Men jag blir nöjd bara jag får kramas lite! Åhh, det låter som det är en glad michelle som skriver, massa myskvällar o grejer. Låter härligt!!! Det är lustigt vad mycket lite sol kan göra, I löööv också den svenska sommaren! Allt är minst tusen gånger lättare och roligare. Det där med picnic låter helmys, ska nog föreslå det till min karl när han trillar hem från jobbet. Vi hörs på söndag bejby, om inte innan. Åker hem till Las Falköpingas imorgon kväll. Ta hand om dig mitt hjärtegryn, puss puss

Postat av: Emliin

Publicerad 2007-06-07 21:05:10

Är det sommar så MÅSTE man få vara barfota ibland! :D

Postat av: Mamma Marie ;p

Publicerad 2007-06-07 22:38:54

Detta inlägget var verkligen varmt o glatt ;)
Så skönt att gå barfota,hoppas det här vädret håller i sig lääänge nu så det hinns med många sådana myskvällar=)
kram

Postat av: Mari

Publicerad 2007-06-08 08:15:08

Så mysigt michellen! Äntligen är det fredag, så jäla gött! Ha en bra helg bejby! Pöss på rejj

Postat av: Casperheidi

Publicerad 2010-06-24 09:47:42

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela