GypsyRose

Taking the long way around

Jag minns en höst...

Publicerad 2007-01-12 14:31:10 i

Jag minns en höst, som tilhör de svartaste av höstar. Då dag var natt, och natten mörkare än så.
Jag minns en doft, som fanns mellan våra lakan där jag låg med kinderna våta av tårar.
Jag minns en syn, jag inte klarade av att se. Därför blundade jag, med dig tätt intill.
Jag minns en sorg, så svår att förstå och att greppa. Varifrån den kom är svårt att säga.
Jag minns mina tårar, som aldrig verkade ta slut och som överraskade mig, varje gång de dök upp.
Jag minns en trötthet, inte från denna värld. Så konstig att känna och svår at bli av med.
Jag minns en vän, som var mig närmare än någonsin. Som blev min hjälp och mitt hopp.
Jag minns en värme, mitt i sorgen. Som slog emot och gjorde mig mjuk och trött.
Jag minns ett träd, vars löv släppte sitt grepp allt medan jag såg på.


Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2007-01-13 11:37:17

Hellu bejby! Hoppas Dagnys var festligt igår :)Det var vary trevigt hos dig, även om det blev en kort visit...men mer sånt här! När åker du på torsdag? Vore toppen om vi hann träffas innan en sväng, vill ju säga hej då ordentligt ju! Men vi kan väl höras i veckan, annars kommer jag bara upp en sväng och vinkar hej då :) Tre veckor är lång tid utan michelle!! Men vi hörs gumman, nu måste jag ta tag i livet! Pösss

Postat av: donketrotten

Publicerad 2007-01-14 20:03:13

hellå.. tack för senast. Det var jättegod mat. mumsfillibabba. lessen att jag banga dagnys men jag kände att det bäst att gå hem o kurera mig. Igår och idag har jag kraxat fram mina ord eftersom jag är så hes.. som föregående skribent så skulle jag också vilja säga adjö på riktigt.. en liten snabbis vore trevligt.. hade gott. poss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela