GypsyRose

Taking the long way around

Elefanttripp nasta!!

Publicerad 2007-01-22 16:09:47 i

Hej pa er alla dar hemma i kalla Sverige!

Idag har vi efter ett par timmars bilfard med en hemskt trevlig thaigubbe ( mkt svart att satta en alder pa dessa sma hamstrar) landat i Cha-am, ett stalle dit Thailandarna kommer pa helgen for att ata kycklingfotter och hedra konungen Rams den 9:e eller nat sant. Har hort ryktas att kungen ska bo har i krokarna, troligtvis granne med oss. Vi har namligen havet 30 meter bort, pool med poolboys o en massa OOOOL!!!! Mums!

Forsta dagen pa beachen idag, och Lillerskog blev naturligtvis 5 ar gammal pa nytt och hyrde sig en jetski som han susade forbi oss med, glatt vinkande och lyckligt som aldrig forr.

Hade tyvarr ej kameran med, men imorrn blir det nog en ny svang, Pappa Soren vart visst ocksa sugen pa att ge sig ut pa boljan den bla! Ska aka med AMrcus imorrn, kan ga farligt till, men det ar inte varje dag man ar i Thailandet.

Sista dagen i Bangkok var stimmig, men skoj! Hamnade efter visst overvagande pa en s.k floating market, dar allt sker pa vattnet. Vi fick oss en smidig liten longtail, o sa bar det ivag langst med den sunkiga (!) floden. Hade forvantat oss en mycket bohemisk liten by, men ack! I vissa marknadsstand tog de t.o.m VISA. Hm.... Men det var lattjo lajban anda, minsann!

Kakade en delikat middag alla fyra ikvall, gick pa cirkus 700 baht, alltsa ca 120 kronor. Plus en massa Singah-ol saklart. Helt OK. Allt ar for ovrigt snuskigt billigt, sa man kanner sig som kungligheter overallt. Typ.

Cha-am ar underbart! Blatt vatten, inte mkt svenskar och framfor allt: INGA ACKLIGA SKRIKIGA BARN!!! Ljuvligt...

Ah, Lillerskog sager att jag maste sluta for tiden har pa natcafeet ar slut, men vi aterkommer med vidare info.

Imorrn ska vi pa elefanttur!! Wish us luck!

Det ar jatteroligt att fa sa manga inlagg o kommentarer fran er dar hemma. Fortsatt i samma takt, vi gillar det skarpt!! :) Uppdaterar snart igen!


Massa puss, kram o nyp i stjarten fran oss!!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2007-01-22 17:13:39

Ja, tro fan det att jag går o får en massa känsloproblem (iallafall då i lördags natt efter att jag vart på Bogrens hehe) när du far iväg! Näe, usch vet inte vad som händer alls, men jag involverar mig visst bara med en massa känslokalla jävlar.

Boråsgrabben var tvungen att jobba i helgen så vi har inte träffats dessvärre, men det finns väl fler chanser om det skulle vara så!

Har börjat på nya avdelningen idag och fått jääättebra betyg av Niclas Hjelm, han tyckte jag körde truck oroväckande bra för att vara första gången, och sa att jag var såååå duktig (men han varnade först för att låta töntig) hehe.

Åhhhhhh! Elefanter, var det kul, var det kul, var det kul? Har inte hänt än men du får helt enkelt svara sen när det har hänt :)

Massa pussisar o kramisar!

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2007-01-22 21:33:57

Tjohooo därborta!
Åh vad jag skulle vilja byta plats med dig, när som helst! Jag är sjuuuk och sängliggande. Men det är uppiggande att läsa om era äventyr! Jag ska helt klart åka till Thailand innan jag dör.. *skriver upp på to-dolistan*

*hoppkramar från Tassbo*

Postat av: evelina

Publicerad 2007-01-23 08:35:01

busar fan så skönt ni har det!du kunnde undan gjort en resväska till mej som ja kunnde fått plats i!Nu ska jag till frissan sen jobba en stund och sen blir de resa till danmark..hms.. va "kul" det lät om man gämför med er hahah men det får duga bubbel pool och skumpa får det bli ialla fall.Du missar min födelsedag men vi firar som fan när du kommer hem..saknar dej och lokföraren me. nästa gång hoppas vi ni följer me oss till danmark..;=) ha det bäst godingar

Postat av: lilla ames

Publicerad 2007-01-23 08:40:38

åh så vackert allt är. Jag ska minnsann också åka till thailandet nån dag, kanske inte i morgon men en annan dag. Ni verkar ha det hur skönt som helst. Jag sitter här med mössa, underställströja och långkallingar. Har varit på jobbet nu i en timme men fryser så förbannat. Sola lite åt mig med. Glöm inte den levande sköldpaddan. Den ser jag fram emot :) Hälsa Lillerskog. puss

Postat av: mari

Publicerad 2007-01-23 08:59:34

Wiiiieee. Jag har så tråkigt på jobbet!!!! Undra om någon märker något om jag skulle supa mej full? Blir det roligare då? Jag måste även få ta och rekommendera Ölen Bier Chang, den tyckte jag å pöjken var lite vassare än Singha. Ni verkar ha det riktigt underbart, här är snön mindre underbar. Bara att titta ut i morses fick mej att ta på mej extra strumpor. Köss på er!

Postat av: Marie

Publicerad 2007-01-23 13:25:59

Hey sweetie!!
oh avundas er verkligen!!
Ska bli kul och läsa om elefant ridningen,måste vara en mäktig upplevelse!!
Men nu ska hon tassa in och greja lite i barnrummet ;)
Varma kramar från kylan ;p

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-01-23 19:08:05

å så gott med massa OOOOOOOOL ;D

JETSKI, FYFAN VAD TUFFT. om du inte vågat prova när ni åker får du inte komma hem.

HOPPAS NI HAR DET BÄST!!!

jag tar han om er lägenhet, blommorna lever, posten är intagen och råttan lever! och jag hjälpte en granne som snubblade på isen!
kräm/syster mellan

Postat av: Malin Nilsson

Publicerad 2007-01-24 14:15:00

Hej kompisar!!
fan vad härligt det låter =) är fett jävla avundsjuk!!
är hemma och hälsar på en sväng från sälen. stressigt värre många tt träffa och mycket att greja med =) ha det nu så toppen bra och ta hand om er!!! Massa kramar MALIN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela