GypsyRose

Taking the long way around

Välkommen Rasmus!

Publicerad 2007-02-21 17:42:07 i

Välkommen Rasmus!

I och för sig är han inte helt ny ( cirkus en månad gammal och stor kille) men i måndags var det första gången vi träffades, så därför passar rubriken.

Marie och Tony fick med sig en helt oemotståndligt söt liten kille med hem från BB. En Rasmus blev det, och sötare unge får man leta efter!

Tant Mikaela fick hålla det lilla knyttet lääänge, utan att han blev vett förskrämd för mig :)
Vi kramades lite, tittade på lampan, gnuggade näsa och försökte få till det där med att få nappen att stanna i munnen, inte helt lätt jag kan lova. Till slut somnade minimänniskan i mina armar, och jag har nog aldrig känt mig så stolt! ( Har liksom aldrig riktigt få till det där med bebisar förut, de tycks vara rädda för mig)

Helt underbart med en så liten kropp, och allt liksom bara finns där. tio fingrar, tio tår och stora utforskande ögon som nyfiket tittade på mig och saker runt omkring.
Passade naturligtvis även på att lukta lite på honom, bebisar luktar så gott!

Hade köpt med mig lite kläder hem från Thailand, det blev ett par Billabong-shorts i storlek jäääättesmå, samt en Hard Rock-café trjöja. Fast den får Rasmus nog vänta med att ha ett par år, den är way för stor än.

Det var jättemysigt att träffa den lilla familjen, Marie och Tony blir garanterat århundradets föräldrar. Vi hade en helmysig kväll med massa prat om minnen, framtiden och Ullared :)

Snart tittar vi upp igen, och då kanske till o med Ewe vågar hålla den lille....=)

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2007-02-21 18:26:57

Åhå, så sött då :)

Postat av: ewe

Publicerad 2007-02-21 19:41:49

klart jag ska sss ses p¨å söndag då saknar er kramar

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2007-02-21 21:39:07

Men åååh! Ja, jag kan ju inte säga att jag blir mindre bäbissjuk när jag ser såna små sötnosar. Åååååh!

*kramar*

Postat av: Marie

Publicerad 2007-02-21 22:43:51

*ler*
det var en mysig kväll!
Ni är jätte välkomna igen!
Kram

Postat av: A-L

Publicerad 2007-02-22 16:14:54

Åhhh, världens sötaste! Så galet rart så jag blir alldeles varm i hjärtat =) Ses snart, fikadags!! Puss puss

Postat av: A-L

Publicerad 2007-02-23 08:14:44

Ja usch, man förvånas hela tiden över vilka knasigheter dom kommer på! Hihi, klart jag inte slipper FÄST på lördag, det ser jag fram emot! Alkohol ska inhandlas redan idag, framförhållning vill jag lova! Vi ses imorgon, tjoheeej! Puss

Postat av: Mamma

Publicerad 2007-02-24 15:21:52

Du kommer inte på några dumma tankar bara,för det är ju så att dom små liven växer ju upp oxå.Säjer den positiva mamman,men.........visst är det underbart med stora barn oxå så det så.Kramen.

Postat av: eve

Publicerad 2007-02-24 18:57:07

ses vi imorrn?pussss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela