GypsyRose

Taking the long way around

Alla hjärtans dag med alla hjärtans bejb

Publicerad 2007-02-15 10:30:57 i

Marcus blev min Valentine´s dejt igår, vilket han var mycket bra på... 
Igår firade vi alla hjärtans dag med pompa och ståt, gav varandra små presenter och jag fick en härlig bukett röda tulpaner av honom.
" Jag köper ju alltid rosor annars", sa han. Och det var skönt att få ett vårtecken mitt i den kalla vintern.
På kvällen gick vi till "nya" grekiska restaurangen och åt en massa smaskens och drack rödtjut.

Vi är sedan några dagar hemkomna från Thailand och man försöker förgäves inte trilla i det svarta hålet som kallas vardagstristess direkt. Det är inte lätt att undgå dock, när man kommer hem från världens bästa resa, och bara kastas in i allt vardagliga igen. Vi får följa folk som vi träffade i Thailand, på deras resedagböcker och läsa om deras upplevelser, medan vi håller ställningarna här hemma. Det känns bra, vi har träffat nya roliga människor som vi ska försöka träffa när de kommer hem till Sverige igen.

Men man får hålla humöret uppe genom att planera nästa resa, ha fest eller i mitt fall fylla år. Imorgon, fredag fyller jag 22 år, det ni!
I eftermiddag ska jag bowla med mamma och systrarna, bara det gör ju min dag så mycket lättare!
Ikväll ska vi ut till Carlsson o Malin och träffa dem för första gången på länge. Jag längtar!


 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2007-02-15 10:41:51

ska bli spännande o se tatueringen=)
det är bara att komma upp och hälsa på när ni har tid och lust,ni är jätte välkomna!!
Vad är det för Grekisk resturang ni var och myste på?
Passar på att säga Grattis i förskott minnet e bra men rackarns kort ;)
Kramar!

Postat av: eve

Publicerad 2007-02-15 19:10:08

Låter som en mysig kväll de dära:=)Rötjutet gör ju allt (host host) sj har man en sista lång tråkig dag kvar på jobbet>!du skrev om vardagen?allt trist fy attans va deprissionen smyger på!Men vi får ta hjälp av varandra kramisa på dej gummsan

Postat av: A-L

Publicerad 2007-02-15 23:14:48

Hihi, vi var också och drack massa rödtjut på den "nya" restaurangen för ett tag sen...man kände ju knappt igen sig, de hade ju ändrat så mycket... =) Vi fick dessutom sitta bredvid en av de där fontänerna, vilket resulterar i MÅNGA toalettbesök. Ni verkar ha haft en mysig dag iallafall! Låter toppen! Min karl har jag inte sett i vaket tillstånd sen i måndags tror jag, eftersom han jobbar till halv ett...suck! Men nu ska jag försöka vara vaken! Vi hörs imorgon gumman, för då vet jag en som fyller ååååår, kram kram

Postat av: Ames Flames

Publicerad 2007-02-16 07:42:42

va e det för en da´, e det en vanlig da´
Ne det e ingen vanlig dag för det e michelles födelsedag. Hurra hurra hurra. :)
Hoppas du får riktigt lajbans födelsedag.. Jag längtar tills imorgon :)

Postat av: Määäry

Publicerad 2007-02-16 07:44:54

Vad är det för en dag? Är det för en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig da´ för det är michelles födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA! (låten här har ja hört ur filmen Lotta på bråkmakargatan) PÖSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela