GypsyRose

Taking the long way around

Underbara Prag!

Publicerad 2007-08-08 10:03:46 i

Nu är vi hemma från ett underbart Prag! Staden gav oss allt vi kunde drömma om och lite till. Hotellet var till belåtenhet as well, där hotellfrukosten var den absolut största jag sett! Det har blivit lååånga frukostar de senaste dagarna vill jag lova...

På dagarna har vi snurrat runt och sett allt som man ska, och jag är imponerad. Prag briljerar med sin historia och spännande arkitektur på alla nivåer, det finns en ny vacker byggnad runt varje gatuhörn. Jag var i Prag för en si sådär fem år sedan, men kommer inte alls ihåg mycket från den resan.

På kvällarna har vi suttit på nån taverna vid Karlsbron eller astronomiska uret och ätit en massa gott och druckit ännu godare. Livet är extremt lätt att leva i Prag, så dit åker vi garanterat tillbaka.
Gjorde en ny bekantskap också, i söta Clare från Australien som bodde på ett hostel i närheten.
Vi hittade henne mitt ute på den tjeckiska landsbygden när vi var på väg till den otäcka skelettonchurch (Bilder kommer!!). Så nu har vi ett ställe att sova på när vi kommer till Australien!;)

Äh, nu kommer det ett gäng med bilder!

Fridens!

Kommentarer

Postat av: Georgsina

Publicerad 2010-01-29 11:53:51

Very nice site!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela