GypsyRose

Taking the long way around

Troll och älva

Publicerad 2007-08-17 12:33:17 i

...Är en utmärkt låttitel tycker jag. Lyssnar för tillfället på Sundströms version av den. Underbara.
Kanske dags att se honom snart igen?Det börjar gå mot höst, och höst hör liksom ihop med proggspelningar (Sundström i främsta fall), och annat som får vardagen att ljusna en smula, när inte vår egen vackra sol kan ge oss tillräckligt.

Idag är det fredag, och jag sitter på min lilla, lilla redaktion och knep-knåpar ihop helgens sidor. Lite pyssel är det, men inte särdeles stressigt idag och därför helt OK.
Ska barnvakta mitt yngsta lilla troll ikväll. Inte för att det blir särskilt mycket av det där vaktet, men ändock. Det blir nog en film och lite mys i soffan. Synd att barnet inte lärt sig dricka té.

Det kom en vind som blåste förbi mig när jag klev ut på trappen imorses. I den låg en viss kyla, av sådant slag man inte känner om sommaren, hur regnig och dan denna nu än må vara.
Nej, den vinden gav mig en hint om att hösten är på väg, att sommaren börjar gå mot sitt slut. Vackert, tyckte jag och njöt fast det var en aning kyligt i min klänning och med mina bara bruna sommarben.

Och med hösten kommer alla tankar. Ska vi flytta? Klarar vi det?Vill jag verkligen skiljas från vår lägenhet, som i mina ögon är världens finaste?Vill jag vara i en annan stad, så inte min pappa kan spontanringa och bjuda på fika en vanlig tisdagsförmiddag?Vill jag inte ha mina systrar så nära att de kan komma cyklande närsom på dygnet?
Tänk om vi inte trivs i Lidköping?Tänk om utbildningen är kass? Tänk om jag inte får några nya kompisar?

Hua mig. Jag slår av, och tänker bara på den stundande myskvällen med lilla systerYster och de två råttorna Alma och Ester.

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2007-08-17 12:45:18

Åh, darling, jag vet precis hur det är! Det är mycket som snurrar runt Michelle nu, men jag vet att allt kommer lösa sig till det bästa. Du kommer få vänner för livet i din nya klass, av alla de personerna kommer iallafall några passa dig som handen i handsken =) Känns det rätt att flytta, ska ni göra det. Det är helt klart toksvårt att vänja sig vid att inte ha familj och vänner runt hörnet, men det är ju bara 40 minuter hem bejby! Jag håller alla tummar jag har, det kommer gå jättebra! Jag vill följa med och leta skola förresten, meddela bara vilket tåg ni kommer med så kommer jag som ett skott. Eller ska ni bila? Jag har faktiskt blivit ganska skicklig på att köra i götet, jag kan köra i så fall..kanske =) Ska bli jättemys, jag kanske kidnappar dig och Hanna och tvingar er att leka med mig i flera daaaagar, mohahah! Vi ses då bejby om inte innan, rocka lite på marathonrocket åt mig med. Ledsen att jag inte kan komma hem, men måste spendera lite kvalitetstid med Thomasen. Och han vill INTE åka hem till falköping på ett bra tag. Men den historian kan vi ta en annan gång =( Ta hand om dig min sötnos, massa kramar!!!

Postat av: malle

Publicerad 2007-08-17 12:48:03

Oooh spännande ju, allt ihopa. Men du kommer ju inte så långt bort :) Du vet väl att jag rajdar Lidköping-Falköping på arton minuter ;)
hHm, lät som en skandal där med thomas som inte vill åka till falköping. ledsna gubbar bådar aldrig gott. Nu måste jag ju återgå till al:s blogg bara för det :)

Postat av: A-L

Publicerad 2007-08-17 13:39:59

Hihi, ni läste inte FT i tisdags? På polisronden stod det "22-årig göteborgare misshandlad av 25-årig falköpingsbo med vattenpistol vid 22-tiden i lördags"..typ nått sånt. Jajemän, det är min karl det! Stackaren råkade hamna på fel plats vid fel tillfälle och fick tillbringa halva kvällen på polisstationen med två hål i hyyvvet. Men en vattenpistol liksom...ja jösses, vad händer i lilla Falköping egentligen? Så nja, han är inte så sugen på att åka hem på ett tag stackarn =) Men jag hoppas kunna åka hem på onsdag en svängis, ska träffa Emelie på torsdag förmiddag. Kan folk leka på onsdag kvällis? Puss

Postat av: Mari

Publicerad 2007-08-17 14:34:44

Det är förändringens vind som killar oss i nacken. Man måste nog någon gång våga ta det där STORA steget, och när du väl gör det lilla söta michellen så ska du se att du kommer klara det gallant! Nu gör jag mitt allra sista kik i allas bloggar här från jobbet, sen har ni alla raderats från mina favvisbokmärken. Jag har rensat bort alla mina personliga saker runt skrivbordet, tagit bort allt privat i datorn. Nu har jag bara några få timmar kvar tills jag lämnar den trygga vardagen på SN och tar MITT stora kliv till förhoppningsvis något nytt och roligt. Jag har fjärilar i magen.

Postat av: Mari

Publicerad 2007-08-17 14:34:50

Det är förändringens vind som killar oss i nacken. Man måste nog någon gång våga ta det där STORA steget, och när du väl gör det lilla söta michellen så ska du se att du kommer klara det gallant! Nu gör jag mitt allra sista kik i allas bloggar här från jobbet, sen har ni alla raderats från mina favvisbokmärken. Jag har rensat bort alla mina personliga saker runt skrivbordet, tagit bort allt privat i datorn. Nu har jag bara några få timmar kvar tills jag lämnar den trygga vardagen på SN och tar MITT stora kliv till förhoppningsvis något nytt och roligt. Jag har fjärilar i magen.

Postat av: malle

Publicerad 2007-08-17 17:23:49

Hahaha men herregud, ja där ser man. Så kan det gå när inte haspen är på. Ursäkta mitt lilla skratt men det var ju faktiskt lite lustigt, just att det var en vattenpistol liksom hehe. Dagen ungdom. Vad hade han gjort för att förtjäna detta?
Hm, nu skriver jag i Michelles blogg men shit the same :)
Imorrn är det fest tamejfan! Jag ska ner och köpa lite öl imorrn, kan ju inte dricka vin igen. Öl hör maratonrocken till!
Kärlek!

Postat av: Jolene

Publicerad 2007-08-27 14:33:43

Kollar in på korten eftersom jag har glömt hur du ser ut eftersom det tar ett tag mellan varven gumman. Kramar!!

Postat av: Ames

Publicerad 2007-08-28 12:24:10

Hellu flicka lilla. Hur gick första dagen i skolan? Bra hoppas jag. Kollade in min lägenhet igår igen.. weee. Det kommer bli fetnajs. Valde färg idag till fondväggen i vardagsrummet. Känner inte riktigt för att ha bajsbrunt på väggen.. vi hörs gullet. ciao

Postat av: Petra

Publicerad 2007-09-11 08:59:12

Jag har helt snöat in på låten som heter något i stil med Johnny Dunder. Kärleken, den kärleken, alla vill den vill till den...
Sundström är höst det håller jag med om. Winnerbäck är också höst.

Postat av: Petra

Publicerad 2007-09-11 09:01:08

Du, Lidköping är en bra stad. Det finns mycket musik där. Du kommer gilla't. Det är lite roligt att man kan åka bara tre mil och så är folket helt annorlunda. Ja nu är det ju fem dit, men man mellanlandar ju i Skara. Och så finns ju Vara och Tidaholm....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela