GypsyRose

Taking the long way around

Lyckospark X2

Publicerad 2006-10-03 11:38:44 i

I dagens inlägg delas det gladeligen ut lyckosparkar till höger och vänster. Först riktar jag mig till en av de närmaste, AL som nyligen styrde kosan till GBG och allt vad det innebär. Ny lägenhet, nytt liv men förhoppningsvis inga nya pojkar och definitivt inga nya vänner! ;) Nej nej, inga nya vänner alls.

Äh, skämt åsido, all lycka önskar jag dig, kompis, när du nu lever storstadslivet. Lyckospark i rumpan!

Och så var det min älskade sambo, som beter sig som om Fan själv flygit i honom. And U know what they say; Har man tagit Fan i båten, då får man ro honom i land.
Marcus har både klippt av sig håret ( Tokskön rockfrill och annan, mörkare och sexigare kulör). Hade aldrig trott att jag skulle få Marcus att klippa sig, men ack så bra det blev! Braveheart Lillerskog är igång! ;)
Dessutom har han tagit upp gamla kontakter och börjat lira med gamla klassmates som Henke, Anders och Sääf i Carmine Glow.  Sovereign är inte glömt, men eftersom Larsson befinner sig på varmare breddgrader i Möjligheternas land, sysslar resten av grabbarna med annat en stund.

Check it out!  www.carmineglow.com


Lördagen närmar sig, underbart! Jag och mamma Ilona tar oss till GBG efter en heldag med skumbad, god mat och Jäger, där vi ska se Martin Stenmarck, Mikael Nyqvist och Peter Magnusson med gästartister.
www.ladiesonly.se, värt ett besök!

Finfina planer smids i den Lillerskogsa/Ingvarsdotterska lyan, de flesta vet redan om det, men jag tänker inte skriva nåt förrän jag har vissa flygbiljetter i handen. Oops, avslöjade jag för mycket nu?
Kan åtminstone säga att vårt tre-årsjubileum den 17  januari inte kan bli bättre! ;)

Mina tankar går de kommande veckorna till en nära vän, som i söndags skulle ha fyllt 24 år. Jag orkar inte hymla längre, vill inte att det hela ska tystas ner, inte pratas om. Vill jag skriva om det, gör jag det. Det gör det lite lättare för mig att hantera det. Om ett par veckor är det hennes årsdag, och den jobbigaste perioden på hela året har precis börjat för hela min släkt.

Reflektion; Varför ska man inte prata om de som onaturligt rycks bort för tidigt? Varför ska det hyssjas, varför ska det kännas konstigt att prata om dem? Jag är säker på att de vill bli pratade om...


Idag tar jag det toklugnt på jobbet, tänder ljus, minns det som var och dessutom börjar jag o Mari vår tovningskurs ikväll. Mysigt!

Kommentarer

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-10-03 15:08:20

Åh gumman... Man SKA prata. Man ska prata om lycka och sorg, om sköna minnen liksom svåra, man FÅR spekulera i vad de gör nu, vad de hade gjort om inte, varför och om och men!
Jag tror inte att någon på allvar vill tysta ner.. men det är så svårt det där med sorg och smärta. Vi är inget bra på det vi västerlänningar. De jobbiga känslorna ska inte dryftas (sålänge det inte handlar om fysiska problem.. dem kan vi älta i evighet om vi vill) utan man ska förinta allt som snuddar vid själen. Världen är på väg att förändras vad gäller det, sakta men säkert.

Tänd ett ljus för din vän, sänd så många extra tankar du vill till henne, påminn människor i din omgivning om hennes goda sidor och vad du minns för roligt med henne. (Jag hoppas det finns sådana minnen, vet ju inte vem det är.)
Och gråt om du vill det. Skrik om du vill. Skratta så mycket du vill och tillåt dig prata så mycket som du behöver. Säkert finns det fler än du som går i samma tankar.

Själv blir jag fortfarande glad då någon hedrar min bror med en tanke. När någon pratar om honom. Naturligtvis stinger det alltid till i hjärtat för att han inte finns hos oss, men det värmer att veta att det inte bara är jag som minns och sörjer.
Och det är nyss sju år sedan hans årsdag var. Jag plockade en bukett höstblomster och jag och Tobias åkte till hans grav. Det kändes skönt att ha gjort någonting för honom... även om han kanske inte har så stor glädje av det själv.

Detta blev långt... men döden är ju lång.
Ring om du behöver mig vännen min!

Lång och varm kram.

Och... sätt in ett kort på Marcus!! Annars måste jag ju komma och stirra på honom. Hihi!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela