GypsyRose

Taking the long way around

Off to Paris!

Publicerad 2006-05-17 11:35:21 i

Sommarplanerna börjar ta form. Semestern är inte långt borta nu, och igår hände det som gör den här sommaren speciell. Jag, mamma och mina systrar har bokat en bussresa till Paris. Underbart, ljuvligt!
Vetskapen om att jag faktiskt kommer att stå öga mot öga med Mona-Lisa om ett par månader bär jag med mig överallt nu.
Eiffeltornet, Louvrén, Champs Elyssé, triumfbågen, konstnärskvarteren i Montmartre, horkvarteren, Bolognerskogen och naturligtvis Moulin Rouge.
Åh!

Nu är explosionen över, men i år hann jag med! Var ute jämt och såg mig om, såg när knopparna brast och världen blev grön igen.
Kommer inte ens ihåg hur snö ser ut... Nu älskar jag min värld, så som bara den svenska grönskan kan se ut.
Och Miavännen, det ska bli många färder ut på Falbygden i sommar, åka hölass, känna koskiten i näsborrarna, räkna moln och känna gräset mellan tårna.

Ska plantera en massa på vår balkong snart, så det blir mitt eget gröna rum. Där ska jag sitta och dricka mitt morgonkaffe i sommar, och bara må väl.



Kommentarer

Postat av: elsa

Publicerad 2006-05-21 15:03:24

åh, låter härligt hörredu! paris, grön balkong.. hela kitet helt enkelt.

nu säger jag till i god tid, och vi får inte missa detta; jag kommer till fkp runt den 10:e o åker runt den 20:e (juni). kalas, lek, bus, hemligheter o hela kitet?

kram!

Postat av: Din anställde ;)

Publicerad 2006-05-21 17:11:30

Hey boss!
Tänka sig att man hittade dig här :). Låter härligt med Paris :)

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-05-23 10:43:32

Oh ja! Koskit har en viss dragningskraft på mig. Påminner om barndomen då vi krigade i hagarna därhemma. Jopp! Vi kastade koskit på varandra. Sedan badade vi i den iskalla bäcken med det smutsiga vattnet som man fick vårtor av innan vi gick hem till våra bullmammor. Hihi. Men nu åskar det ju bara... kan man inte spela lite sällskapsspel eller nåt nån afton?

Underbart med Paris! Jag vil också åka!!! Men ingen vill åka med mig... :(

Kraaam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela