GypsyRose

Taking the long way around

En ny era tog vid...

Publicerad 2006-05-22 12:59:47 i

Tack Finland! Schlager hit och schlager dit. Jovisst, media surrar oupphörligt av schlagerskvaller och vem som satte på vem under finalfesten i lördags. Men hey! Ärligt talat skrev finalen historia. Helt otippat vann Lordi och tanterna hemma i TV-soffan satte kakorna i halsen. Satanisterna vinner, det finns ingen rättvisa i världen, ropar de.
Men faktum är att världen håller på att ändras. The times is a-changeing, som en känd singer/songwriter sjöng en gång.
Vi går en ny era till mötes. Tack Finland för att ni tar världen till nya höjder. Tack för att schlagern är på väg mot en säker död.
En seger för Finland, för den alternativa musiken och en personlig seger för alla oss som lyssnar på och utövar denna musik.

Vi var många som faktiskt inte kunde slita oss från finalen under lördagsnatten, trots att alkoholen hägrade och började göra sig påmind i mitt blodomlopp. Trots att världens häftigaste band (!) drog sina skrönor ute i köket. Den mest spännande final jag sett på länge. Ever!

Men nog med schlager.. Det finns ett annat liv att leva också. Men Lordis seger för oss trots allt i rätt riktning.
På ytan: Jag har kastat halva min garderob och skänkt resten. Jag skulle få gå naken om jag inte fått "beställa kläder på nätet"- sjukan. Om ett par dagar trillar det in diverse sköna prylar till mig.
Rock´n´roll standard med nitar, leopard och eightballs.
På insidan: Vart tog sommaren vägen? Jag vill sitta på balkongen och röka tidiga sommarmornar, som jag gjorde på förra efterfesten när folk inte gick hem, utan fyllde varje tum av vår lägenhet.
Jag vill sitta där och lyssna på Simon and Garfunkel och bara vara i morgonen.

Dejtade två killar igår. Inte dåligt va? Killarna var 4 och 2 år gamla, och är mina ibland när deras mamma vågar låta mig ta dem. Grabbar, som ni är, så skulle alla killar vara.

Kommentarer

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-05-23 10:46:57

Och dessa grabbar var saliga efter fotboll och "vattenskridskoåkning"?? Blöta från topp till tå var dom enligt farmor, trots sina regnkläder. Ett säkert tecken på att de inte haft tråkigt!

Tack underbara Mickan för hjälpen!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela