GypsyRose

Taking the long way around

Belsebubben

Publicerad 2006-05-23 11:36:35 i

Belsebubben

Idag fyller min lilla älsklingskille två år och kan därmed tituleras gammal. I råttår mätt iallafall.
Snart två år sedan jag plockade hem honom och brorsan Sylvester i en pappkartong från den lokala djurhandeln, och vårt hus åter fylldes av dessa underbara små liv.
Och grabbarna har varit älskade av alla, de har fått sitta på mammas axel medan hon har diskat, pappa har satt Sylvester på kökssoffan bredvid sig under lunchtimman för att ha nån att prata med...And so on.

Dessvärre fick vår underbare lille kille Sylvester en hjärntumör för drygt en månad sedan, och inget fanns att göra. Han fick somna in hos veterinären, och nu ligger han begravd bredvid Hannibal ( första råttan i familjen) i vår trädgård.
Det som gör det ännu jobbigare, var att se hur Belsebub drog sig tillbaka från oss, inte ville vara med, inte äta eller busa.
Men nu är han på stark frammarsch, vår starke lillkille!

Ni som har eller haft råttor vet hur det är, svårare är det för er som aldrig fått kontakt med dessa ultimata husdjur, ni vill inte riktigt tro att de kan betyda så mycket för oss, eller vara så intelligenta och utan problem kan ersätta en katt eller hund.

Idag arbetar jag med de kommande ARN-filmerna, bokar tid hos piercaren, lyssnar på José Gonzales och suckar över lönekuvertet.



Kommentarer

Postat av: elsa

Publicerad 2006-05-23 12:21:27

åh, dom är ju så söta, dom små liven. det kommer ofta tillfällen när jag tänker på nuftig, även om det var jääättelängesedan han levde och tjockades vid min sida!

sommarregnkräm!

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-05-23 14:29:20

Grattis Belsebub!!!

Uusch ja... snacka om att jag saknar Stesolid, och Morphene, och Sis och Lakrits och Tipex... Men allra mest Morphene och Stessi... Elsa ovan minns nog min Teferet... Falköpings skräck.. henne saknar jag INTE!!

Men ärligt.. två psykoråttor på 48 stycken? Det är en ganska bra siffra tycker jag.
Och nu i sommar hade jag tänkt promenera ut med Stessi på axeln i sin fina sele.

Det känns sorgligt att aldrig mer få ha en råtta, men å andra sidan så lever katterna längre, om allt går som det ska, och jag slipper sorgen efter vart förlorat husdjur så ofta som vartannat-vart tredje år.

kramen

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-11-16 08:50:47

Vad söt. Jag har en råtta också :D Han ser nästan likadan ut som din, Napoleon heter min råtta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela