GypsyRose

Taking the long way around

Aj aj aj, det bultar och det bankar

Publicerad 2006-05-29 12:27:17 i

I min lilla snok, för där hänger det ett nytt smycke. En liten ring ( ja, så jävla liten som en läkring nu kan bli...) hänger det där, och det tycker jag om.
Jag och sambon var i gbg i lördags, och då passade jag på att ge min mamma ännu en anledning till att göra mig arvslös.

För mammor tycker inte om när deras barn gör sådant de själva aldrig skulle våga... ;) Eller vilja, för all del.
Men jag köpte en blombukett till min mamma på Mors dag, och kanske var det blommorna som gjorde det.
För min mamma sa att jag var det sötaste hon visste ändå. Delat förstaplats med mina underbara systrar, I suppose.

Helgen spenderades på olika sätt, och den var helt underbar. Såg Da vincikoden ( igen!) med Marcus i söndags, träffade det riktigt gamla tjejgänget i fredags. Vi grillade, drack öl och tog oss så småningom till Skövde och Krikelin, där vi sjöng karaoke och bytte nummer med ynglingar... ;)
Grillfest med Marcus jobb i lördags, men när samtliga skämt antingen började eller slutade med " det går som på räls" eller " Nä grabbar, nu spårar det ur", körde den nyktra bloggaren hem för att umgås med sina närmaste 10 vänner, och dansa disco på Plantis.
Tilläggas ska att Marcus är lokförare, skämt av denna kategori är icke ovanliga, om jag säger så.

Livet är för övrigt helt underbart just nu. Semestern nalkas, jag älskar och är älskad. Allt det där gröna utanför mitt fönster kommer finnas kvar länge, länge till. Och det kanske släpper lite för Sovereign nu? ;)
Marcus är det vackraste jag vet, mina systrar är guld värda. Min mormor är stark och en förebild för mig.
Min nya bil, Barbro Svensson, har inte gått sönder än.


Idag skriver jag om allt möjligt smått och gott, njuter av regnet som gör att världen luktar gott, sitter på kommunfullmäktige, planerar lilla systers sweet sixteen och lyssnar på Mustasch nya material.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej