GypsyRose

Taking the long way around

Snart är det dags...

Publicerad 2006-12-22 22:47:28 i

Att öppna julklapparna Marcus köpt till mig och jag til honom. Så spännande! Jag har tjatat jättelänge om att vi ska byta innan jul, men Marcus har varit karl nog att stå emot. Men nu är det sista chansen, imorrn åker han och Rebecka till MAriestad för att fira jul hemma hos sin pappa, och jag åker hem.

Jag är så nyfiken! Han verkar verkligen ha lagt ner energi i årets julklapp, det verkar inte bli den sedvanliga bandtröjan och CD:n. =)


Och eftersom vi strax ska öppna paketen här hemma, kan jag lika gärna berätta vad han får för er, kära läsare!
Ett par biljetter till Tattobåten i mars, Siljaline med ett stooort antal tatuerare på plats som gaddar dygnet runt, största tatto-mässan till sjöss sen länge (ever?) ska bli sååå kul!
Harrysson har vetat om det sedan några månader tillbaka, men han verkar ha lyckats hålla tyst om den här hemlisen! ;)

Åh, äntligen är det snart jul! Jag har varit ledig i två dagar, och bara kunnat känna in julkänslan! Idag var jag på stan med mamma och systarna och fixade det sista, och ikväll har vi varit ute hos min underbara svärmor och hälsat på och bytt julklappar, hon och jag.

För tillfället står sambon och lagar ( en mycket sen, men ack så goood) middag bestående av pepparbiff och hasselbackspotatis ( hackelback? Jag säger alltid fel, men ni vet vad jag menar)
Samtidigt dricker han en öl och tar en cigarett, jag slår in de sista julklapparna och tittar på Grinchen på TV. Mellan varven går jag och myser framför vår toppfina gran, som vi köpte igår och pyntade tokfint!
Ska sätta in en bild på granen senare, promise!

Igår var vi hos Egon och Olle och deras Mamma Mia, som fixat supergott julbord. Framför granen med snösprej satte småkillarna sedan rekord i julklappsöppning! Tror nog Egon fick med några av Olles julklappar i farten, det gick som sagt väldigt fort! Mina favvokillar firar julafton hos sin pappa i år, och därför hade vi "lilla julafton" igår. Underbart trevligt!

Det här är verkligen jul, mina vänner. Jag mår verkligen toppen och försöker smitta av mig av min sinnesstämning så mycket det bara går.

Nu önskar jag er en skön, mysig, stämningsfull, stressfri, underbar, kärleksfull och avslappnande jul tillsammans med de ni älskar mest!

Skänk gärna en tanke till de som har de sämre, lägg en extra slant i Röda korsets bössa. Eller gör som jag, skaffa ett fadderbarn.
Igår fick jag förresten papprena, "mitt" barn är en 11-årig tjej som bor i Chile. Och numera även i mitt hjärta och i mina tankar.

Jaja, nu ska jag kolla vidare på Grinchen!


Julefrid till er alla!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2006-12-27 19:24:18

haha vilken skön bild!
Hoppas ni haft en trevlig jul!

Postat av: Eirikagnethe

Publicerad 2010-06-29 14:09:22

Keep up the good work.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela