GypsyRose

Taking the long way around

Och iväg for han...

Publicerad 2006-12-11 13:02:02 i

Efterfesten hos Filipsson i Lidköping kunde inte slutat bättre. 02.45 sharp bad jag festsällskapet att hålla tyst, stängde av musiken och satte på TV:n. Folk samlades runt mig, och vår värd plockade fram en extra öl åt alla, så vi kunde vara beredda att skåla.
Värre än nyårsafton, det hör ni ju.

Och knappt hade vi hunnit hitta stämningen, förrän Fuglesang var iväg. Det var annat än i torsdags natt, det. Den här gången gick det snabbt och smärtfritt. För oss iallafall.
Jag blev så glad att jag ringde hem, pratade med en mycket uppspelt 16-åring som faktiskt hade lyckats hålla vår 10-åriga syster vaken för att se spektaklet.
Inte dåligt gjort, tjejer! =)

Resten av efterfesten spenderade jag med lurarna på huvet, då jag om o om lyssnade på månadens soundtrack, " En näve näring", med....ja, gissa vem.


Söndag och andra advent (bakis/mysdag) hängde jag och Marcus kvar hos Dan Banan, som vi sovit hos.
Tokmysig dag, Dan och Marcus lät mig hållas med mina julidéer. Jag köpte frostsprej och apelsiner som jag pickade med nejlikor, och Dan köpte sig en halmbock ( mest för att göra mig glad, antar jag)
Marcus säger att Dan beter sig lite som en storebror till migm det stämmer bra det.
Jag gillar att ha en storebrorsa som jag kan linda runt mitt lillfinger.

Nu ska jag jobba....lite. Ikväll blir det luciatåg med Matilda och därefter tovning i min och maris pyssellokal.

Hey baberiba!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2006-12-11 16:49:35

Hej bejby!! Låter som om du haft en toppenskoj helg, hunnit med både göteborg och lidköping? Blir avundsjuk som katten, har jobbat konstant fredag, lördag och söndag. Då sa kroppen ifrån med en urinvägsinfektion, så nu går jag dessutom på antibiotika. Inte skoj alls :( Men snart är det jyyyl, så jag är ganska glad ändå. Funderade på om ni kanske vill komma till mig typ fredagen den 29:e (eller vad det blir..) och ha lite julmys/tjejmys/kalas/julklappsbyte? Eftersom vi inte kommer träffas på nyår? Vi har blivit inbjudna till Göteborg som förra året, så det blir nog det för vår del. Hoppas allt är bra annars darling, saknar dig massvis! Pöss haj

Postat av: A-L

Publicerad 2006-12-15 11:36:00

Helluu! Men, göteborg igen? Vad händer den här gången? Vilken dag kommer du hit? Jobbar tyvärr både fredag och lördag kväll, men nu är jag inne på sluttampen eller vad det heter :) Låter jättebra, ska kolla med malin och ames om dom också kan den 29:e. Så kan vi jyylmysa lite. Har du bestämt hur du ska göra på nyår? Och blir det utgång på juldagen? Ångesten för detta är påtaglig vill jag lova..jaja, vi får se. Känner jag mig själv rätt så kommer jag stå där i kön in på terrassen och huttra tillsammans med alla andra *suck* Ta hand om dig vännen, vi ses på juldagen!! Masssa kramar

Postat av: Mari i Thailandet

Publicerad 2006-12-16 14:49:24

Hej babberiba! Nu sitter jag och min karl kollar pa cast away, i en restaurang, pa vart hotell (bungalow) pa Phi phi islands. Livet ar heeeerligt! Men nu borjar jag langta hem efter att ha last din blogg. Alla dessa julesaker pysselkompis! Jag maste bara tillagga att jag alskar shoppingen har i Thailand! Kopte mej en troja med rolling stones tungan i parlor, for en tja 70 kr. Nu har jag aven shoppat sa mycket redan att jag far skippa ta med mej klader nar vi reser till nya stallen. Saknar er dar hemma! Puss puss fran en brud med bruna ben.

Postat av: Object Games

Publicerad 2010-01-12 08:54:12

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela