GypsyRose

Taking the long way around

"Du säger jag ska gå...

Publicerad 2006-08-13 03:45:21 i

Men det tror jag inte på, för det har du sagt i flera timmar nu..."

Lisa Ekdahl smeker mina öron i lördagsnatten. Min nära vän, mer lik mig än vad vi både nånsin velat eller önskat, står i mitt kök o talar med en vacker röst i telefonen. Vännen låter glad, och glad är jag för hennes skull.

Plantis är över för länge sen, efterfesten blev det inte mycket med, men festen hos Sarah var guld! Stort tack till Mamma Mollan som gjorde kvällen minnesvärd! Som såg till att partytälten inte ramlade omkull i blåsten, som såg till att ingen frös och som såg till att alla hade en lattjo kväll.

"Sakta, sakta. Långsamt älskling..."Lisa funkar utomordentligt för två berusade vänner i lördagsnatten, som sjungit högt och lågt tillsammans ikväll. Både Ekdahl, o allt annat som passar trubadursmaken.
Men det saknas ändå folk vid min sida, trots den sena timmen vill jag inte somna ensam. Marcus jobbar i natt, och ensam får jag ta mig igenom natten...imorrn kommer han hem, och då kommer jag att krama honom hårt, hårt.

Tips. Det är inte hälsosamt att dricka Jäger en hel kväll. Endast Jäger.

Vänner!Jag saknar er, vill umgås mer med er, det får vi se till att ändra på!


Godnatt, önskar en onykter bloggare

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela